Följ Emilia Bjuggren (S) på idrottsturné i Stockholm

Stockholm är en idrottsstad med oändliga möjligheter. Här finns vatten, friluftsområden, grönytor, varma årstider och årstider med snö. Potentialen för både ordnad och spontan idrott och motion är enorm, men idag är idrottspolitiken en underprioriterad fråga. Det vill Emilia Bjuggren, socialdemokratisk stadshuspolitiker och vice ordförande för idrottsnämnden, ändra på.

Det blir 50 olika tillfällen och 50 olika idrottsplatser och anläggningar. Emilia Bjuggren kommer att testa allt från badmintonhallar och simhallar till utegym och löpspår. Alla aktiviteter sker utanför arbetstid, på mornar, luncher, kvällstid och helger, för att Emilia Bjuggren ska kunna träffa så många föreningsaktiva och motionerande stockholmare som möjlighet.

– En del i 50-turnén handlar om att testa och uppleva våra anläggningar och idrottsplatser, men ännu viktigare är att få träffa och diskutera med stockholmare som liksom jag brinner för att utveckla Stockholm som idrottsstad, säger Emilia Bjuggren.
50-turnén startar lördagen den 21 januari med badminton i Eriksdalshallen, i samband med tävlingen Swedish international. Veckan därpå kommer Emilia Bjuggren att testa skridskobanan i Vasaparken under lördagen den 28 januari. Är du intresserad av att vara med, antingen för att skridskor är härligt eller för att du vill ta tillfället i akt att prata idrottspolitik med Emilia Bjuggren? Hon finns på plats i Vasaparken från klockan 11.00 till 12.30. Välkommen att testa Stockholm som idrottsstad tillsammans med oss!

Följ Emilia Bjuggren och 50-turnén på http://emiliabjuggren.wordpress.com/

För mer information, kontakta: Tomas Gustavsson Pressekreterare 076-122 91 99