Förskolor byggs ut i Farsta strand

Den 19 april 2018 kommer exploateringsnämnden att besluta om markanvisning för att bygga ut två förskolor i Farsta Strand.

Förslaget innebär att förskolorna Skogslyan och Skogsbacken byggs ut för att kunna ta emot fler förskolebarn.

- Farstaområdet är en av de stadsdelar som utvecklas mest just nu och därför är det viktigt att vi bygger förskolor och skolor i samma höga takt som bostäder, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).

- Det är glädjande att utvecklingen i Farsta fortsätter. Projektet visar på stadens nya arbetssätt att ännu tidigare planera för de förskoleplatser som behövs och möta framtidens behov av förskoleplatser i en växande stad. Barnen måste få plats i utbyggnaden av staden, säger biträdande finansborgarrådet Stefan Hansson (S).

Projektet genomförs av stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) som är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

Presskontakt: Yasmin Hussein 076-122 92 33