Fortsatt rea på stockholmarnas egendom

Idag torsdag har Stockholmshem haft styrelsemöte. På mötet fattade den borgerliga majoriteten beslut om att sälja ut ett stort antal allmännyttiga lägenheter för priser som ligger mycket långt under värdet på den öppna bostadsrättsmarknaden.

- Det är orimligt att den borgerliga majoriteten slumpar bort stockholmarnas gemensamma tillgångar. Inte ens den mest inbitna moderaten kan tycka att det är ansvarfullt att sälja ut lägenheter på Östermalm och Vasastaden för omkring 20 000 kronor per kvadratmetern, säger Leif Rönngren, vice ordförande (s) i Stockholmshem.

- Jag är också mycket besviken på folkpartiet som innehar ordförandeposten i Stockholmshem. Folkpartiet hade om de hade velat kunna sätta stopp för denna oansvariga hantering av stockholmarnas gemensamma egendom. Nu väljer folkpartiet istället att driva på denna utförsäljning som sker till allt för låga priser och som riskerar att öka segregationen och försämra bostadsförsörjningen i Stockholm, avslutar Leif Rönngren.

För mer information, kontakta:

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199