Hyresgäster förlorar sin internköplats när allmännyttan säljs ut

Med anledning av den planerade privatiseringen av 5200 hyresrätter och utförsäljningen av dessa till privata företag kommer socialdemokraterna att kräva att Stockholmshems hyresgäster skall få möjlighet att behålla sin internkötid och kunna få valet att flytta till en ny stockholmshemslägenhet.

- Detta är helt orimligt, här har hyresgästerna valt att bo allmännytta och Stockholmshem, och kanske planerat att använda sin kötid för att flytta inom Stockholmshem på grund av till exempel ändrade livsförhållanden. Nu fråntas de även denna möjlighet på grund av moderaternas fixering vid att privatisera Stockholmshem, säger Leif Rönngren, vice ordförande (s) i Stockholmshem.
- Jag har varit i kontakt med många boende i Stockholmshem som aktivt valt att bo i allmännyttan. Var tar deras valfrihet vägen när allt säljs ut? - Jag kräver att Stockholmshems hyresgäster skall få möjlighet att behålla sin internkötid och kunna få valet att flytta till en ny Stockholmshemslägenhet framöver. Det får vara någon måtta på hur man kan behandla folk, avslutar Leif Rönngren.
För mer information, kontakta;

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199

Leif Rönngren Vice ordförande (s) Stockholmshem 0761229236 Fotoblogg; www.urbawe942.blogspot.com