Karin Wanngård (s) kommenterar SCB:s partisympatiundersökning

Idag presenterade SCB sin partisympatiundersökning för november månad. Socialdemokraterna i Stockholm går framåt och är nu lika stora som moderaterna, som backar. Det skulle också bli maktskifte i Stadshuset om det vore val idag, det rödgröna blocket har en ledning med närmare 12 procent.

– Jag tror att det här är ett uttryck för att Stockholmarna börjar se effekten av den förda politiken. Inte minst den oro som finns hos många kring hur skolan har utvecklats under moderaternas styre med sjunkande resultat och en alltmer pressad situation för lärarna. Samtidigt har arbetslösheten ökat, i delar av staden har den till och med fördubblats. Det finns också stora brister i hur vi tar hand om våra äldre. Stockholm behöver en nystart och vi har en högre ambition för stadens utveckling, inte minst när det gäller skolan där vi satsar på fler lärare, mindre klasser och läxhjälp till alla barn. Det säger Karin Wanngård, oppositionsborgarråd (s), i en kommentar.

För mer information kontakta Ömer Oguz: 076-122 92 34