Klastorpsskolan renoveras och byggs om

SISAB styrelse beslutar den 24 april 2018 att renovera en del av Klastorpsskolan på Kungsholmen.

Skolan har idag en kapacitet på 360 elever i årskurserna F-6. Investeringen uppgår till 35 miljoner kronor. Projektet beräknas vara klart under vintern 2019.

- Kungsholmen är en stadsdel där utbildningsverksamheten blomstrar. Nu har turen kommit till Klastorpsskolans elever och personal att få moderniserade lärmiljöer, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).

Projektet innebär att renovera och bygga om en av skolans tre byggnader. Huset inrymmer kök, matsal och idrott. Köket kommer att moderniseras, idrottssalen får ny belysning, nytt golv och bättre ventilation. Duschrummen får ny planlösning för att skapa mer avskildhet. Tillgänglighetsanpassning kommer att utföras, bland annat genom att installera en ny hiss. Samtliga ytskikt kommer dessutom renoveras och stambyte kommer att genomföras. Teknikutrymmen för värme och ventilation byggs om och fönstren renoveras.

Projektet genomförs av stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) som är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

Presskontakt: Yasmin Hussein 076-122 92 33