Kristina Axén Olin - Ta ansvar för småföretagarnas oro!

Sommaren 2007 beslutade moderaterna i Stockholm att sälja ut 10 centrumanläggningar i Stockholm, bland andra Skärholmen och Fältöversten. Nu har det visat sig att många småföretagare har fått mycket omfattande hyreshöjningar. Socialdemokraterna, miljöpartiet och vänsterpartiet kräver därför att moderaterna tar ansvar och ser till att de ”tydliga åtagandena” i avtalet mellan Stockholms stad och köparen uppfylls.

- Nu kan vi konstatera att våra farhågor var berättigade. Småföretagarna känner stor oro på grund av krav på mycket omfattande hyreshöjningar, säger oppositionsborgarrådet Yvonne Ruwaida (mp).

- Min bestämda mening är att Finansborgarrådet Kristina Axén Olin måste ta ansvar för konsekvenserna av den misslyckade försäljningen. Finansborgarrådet måste sätta kraft bakom orden och använda sig av de muntliga och skriftliga avtalen för att säkra en bra samhälls- och kommersiellservice i de tio centrumanläggningarna, säger oppositionsborgarrådet Ann-Margerethe Livh (v).

För mer information: Miljöpartiet: Conny Wahlström, 0761 29 13 61 Vänsterpartiet: Annie Olausson, 0761 22 95 19 Socialdemokraterna: Clara von Otter, 0761 22 90 86