Kulturhusen fortsatt utförsäljningshotade

På Stadsholmens styrelsemöte idag beslöt ordförande Kristna Alvendal (m) att ännu en gång ta bort ombildningsärendena från dagordningen. Anledningen till detta är att det råder oenighet inom borgerligheten om klokskapen i att sälja ut stadens kulturfastigheter.

- Min bestämda åsikt är att vi inte ska sälja ut bolagets kulturfastigheter. Min bedömning är att det också saknas stöd för utförsäljningen i styrelsen. De hyresgäster som funderar på att ombilda måste nu få besked om att det inte kommer att bli någon utförsäljning av kulturfastigheter. Bolaget bör också få besked om att man ska ägna all kraft och tid åt att utveckla bostadsbeståndet istället för att som nu förbereda utförsäljning, säger Teres Lindberg vice ordförande (s) i Stadsholmen.

- Moderaternas fortsatta krav mot bolaget att förbereda försäljning blöder bolaget på resurser som behövs för att vårda, renovera och investera i bostadsbeståndet. Jag vill därför få en redovisning av de kostnader som hittills uppstått på grund av arbetet med att förbereda en försäljning, avslutar Teres Lindberg.

För mer information, kontakta;

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199