Ny hall vid Mälarhöjdens IP

Den 25 oktober fattar idrottsnämnden beslut om att starta genomförandet av en ny gymnastikhall vid Mälarhöjdens IP. I Stockholms stad råder en stor hallbrist och tillskottet är välkommet, inte minst för stadens gymnastikföreningar samt barn och unga.

- Vi vet att den nya hallen är mycket efterlängtad, inte minst av stadens gymnastikföreningar som har ont om ytor. Det är ett viktigt tillskott för stadens barn och unga. Majoritetens arbete med att bygga ikapp den anläggningsbrist som råder i staden sedan tidigare styren fortsätter. Det säger Emilia Bjuggren (S), idrottsborgarråd.

Hallen placeras vid Mälarhöjdens IP, mot kortändan av befintlig konstgräsplan med god tillgänglighet till kommunikationer. Hallen beräknas preliminärt börja byggas under 2017.

Hallen utformas som en större enkelhall, dock med en avskiljande vägg för att de två gymnastikgrenarna, artistisk respektive truppgymnastik, ska kunna utföras utan att störa varandra. En servicedel med omklädningsutrymmen, toaletter, personalutrymmen, förråd samt en uppehållsyta för mindre caféverksamhet uppförs. Entrén ska ha god tillgänglighet.

Presskontakt: Ömer Oguz 076-122 92 34

Taggar: