Olle Burell invigde nya lokaler för Riksgymnasiet för rörelsehindrade

Riksgymnasiet för rörelsehindrade, RgRh, har fått sina nya lokaler vid S:t Eriks gymnasium. De gamla verkstadslokalerna på S:t Eriks gymnasium har byggts om för att kunna ta emot ungdomar från hela Sverige.

– Jag blir stolt och glad när jag ser hur fint och bra det blir när vi samarbetar inom Stockholm stad, säger skolborgarrådet Olle Burell (S), som klippte det blågula bandet tillsammans med tre av skolans elever.

SISAB har anpassat lokalerna för en ny grupp elever. Där det tidigare undervisades och praktiserades reparation av bilar är det nu luftigt och tillgängligt. Riksgymnasiet för rörelsehindrade har idag 25 elever. Flera av dem har hemmaadress i andra delar av Sverige och därför bor de i studenthemmet i det som tidigare var S:t Görans gymnasium.

Projektet har genomförts av stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) som är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

Presskontakt: Gabriel Dahlander 076-122 91 86