(S) kommenterar "Söderstaden 2030"

Idag kallade den moderatstyrda majoriteten till presskonferens om "Söderstaden 2030" för att presentera hur arbetet med utvecklingen av södra Stockholm fortskrider. Med anledning av det gör Teres Lindberg, vice ordförande i Stadsbyggnadsnämnden (S), följande kommentarer:

- Jag var jättenyfiken inför presskonferensen för att se om man lyckats ta konkreta steg framåt. Men det verkar dock mest varit ett omkok på redan pågående arbete. Utmaningen är inte att göra en powerpoint med flashiga bilder utan att ta fram konkreta ärenden ska kan bli föremål för beslut och realiseras.

- Vi tycker det mesta är bra och vi har varit drivande bakom projekt som utvecklingen av slakthusområdet och den nya arenan. Däremot tycker vi att det saknas viktiga delar. Vår vision av "Söderstaden 2030" är en stadsdel med en mer blandad bostadsbebyggelse med både hyresrätter och bostadsrätter, fler mötesplatser för föreningsliv och kultur och inte bara kommersiella lokaler och framförallt en integrerad miljö- och trafiklösning för Nynäshamnsvägen.

För mer information, kontakta:

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199