Sanslösa underpriser när (m) säljer ut allmännyttan!

På dagens styrelsemöte i Familjebostäder beslutade moderaterna att sälja två attraktiva innerstadsfastigheter.

Fastigheten ”Karlavagnen 14” i Vasastaden, Vegagatan, säljs för 21 500. Fastigheten är byggd 1885 men är fullt modern. Fastigheten har ett av de bästa lägena i staden med bara några minuters promenadavstånd till city eller Odenplan. Fastigheten innehåller en oinredd vindsvåning som har ett mycket stort ekonomiskt värde.

- Det är något allvarligt fel när fastigheter säljs till en bråkdel av det pris som lägenheterna betingar på den öppna bostadsrättsmarknaden. Det här handlar om sanslösa underpriser. Moderaternas fixering vid privatiseringar får nu omfattande negativa konsekvenser för Stockholms utveckling, säger Tomas Rudin gruppledare (s) i Familjebostäder.

- Vi tycker att hela iden om att sälja ut stadens allmännytta är felaktig. Men om man nu ska sälja måste det ske till priser som är rimliga. Dessa priser saknar all rimlighet. Vi kommer nu att se över möjligheten att anmäla ordförande och VD för brott mot aktiebolagslagen, avslutar Tomas Rudin.

För mer information, kontakta:

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199

Tomas Rudin Gruppledare (s) Familjebostäder 070-733 11 29