Satsa på Stockholmshockeyn och bandyn!

Socialdemokraterna i Globenarenornas styrelse föreslår att man undersöker möjligheterna att bygga en bandyhall och en träningsarena för ishockey i Globenområdet.

- Som ett led i detta vill vi att man undersöker möjligheterna att bygga en bandyhall och en träningsarena för ishockey i Globenområdet. Vi föreslår att Globenarenorna får i uppdrag att presentera hur en sådan lösning skulle kunna se ut och vad det skulle kunna kosta.

- Att Stockholm behöver fler isytor är ingen hemlighet. Svenska Bandyförbundet kommer dessutom under året komma med nya regler som ställer krav på elitbandyföreningarna att också kunna erbjuda inomhusspel. Stockholms län är landets största bandydistrikt, med ett lag i högsta serien och flera lag i den näst högsta serien. Det finns ett regionalt intresse för att en ny bandyhall byggs. Vi behöver satsa på såväl bandyn som huvudstadshockeyn. Den spännande utvecklingen kring Globen gör det möjligt att skapa det riktiga sport- och evenemangscenter som Stockholm så väl behöver, avslutar Barry Andersson.

För mer information;

Kontakta; John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199