Socialdemokraterna utmanar Stadshusalliansen på cykellopp

Den 8 september går Sthlm Bike 2013 av stapeln. Inför det så utmanar Tomas Rudin och Emilia Bjuggren allianspartierna i stadshuset för att se vem som kan genomföra loppet på snabbast tid. Sthlm Bike 2013 är över fyra mil långt och går runt hela Stockholm.

– Allianspartierna pratar ofta om hur viktigt det är att Stockholm är en cykelvänlig stad, dock vet jag inte hur många av dem som faktiskt cyklar. Den här utmaningen är gjord med glimten i ögat, politik behöver inte alltid vara på blodigt allvar. Jag hoppas att de antar utmaningen, själv ligger jag i hårdträning för tillfället och tror att vi har en bra chans att vinna. Det säger Tomas Rudin, oppositionsborgarråd (s).

– Det här är ett lite roligare sätt att uppmärksamma Stockholm som cykelstad. Vi och Alliansen har ju lite olika ambitionsnivåer när det gäller cykelpolitiken. Jag gillar också den här typen av evenemang där alla kan delta, såväl amatörer som de som cyklar ofta, säger Emilia Bjuggren, vice ordförande i idrottsnämnden (s).

Fakta

Loppet kommer att gå den 8 september. Starten går vid Sjöhistoriska kl. 07.00 målgång är i Kungsträdgården 42 000 meter senare.

För mer information kontakta Ömer Oguz: 076-122 92 34

Taggar: