Socialdemokratiskt vallöfte om ny bandyhall blir verklighet

Nu på fredag den 15 juni kl. 13.00 kommer stadens idrottsborgarråd Emilia Bjuggren (S) att ta det första spadtaget för stadens första skridsko- och bandyhall i Gubbängen.

- Det känns fantastiskt roligt att äntligen få sätta spaden i marken så att den här skridsko- och bandyhallen kan börja byggas. Behovet av bättre träningsmöjligheter för bandy och skridsko är stort i Stockholm och vi har kämpat hårt under den här mandatperioden för att få till den här efterlängtade hallen, säger Emilia Bjuggren (S), idrottsborgarråd

Hallen kommer att möjliggöra en tidigarelagd och därmed längre träningssäsong för bandy på elitnivå såväl som allmänhetens åkning. Den ska även erbjuda verksamhetsmöjligheter för övriga isidrotter som exempelvis konståkning och skridsko. Vidare kommer den nya hallen kommer att frigöra tider i ishallar som idag är fullbelagda.

I och med uppförandet av den nya bandyhallen blir Gubbängen ett samlat nav för bandy- och skridskoidrotten, då vi för första gången får två fullstora träningsplaner på ett och samma ställe. Det ger nya och bättre förutsättningar för en utveckling av idrotten, vilket länge har efterfrågats säger Emilia Bjuggren (S), idrottsborgarråd.

Vad: Ett första spadtag för Gubbängens skridsko- och bandyhall

Var: Gubbängens IP, Målkurvan 24