Sten Nordin röstade ja till felaktigt Boultbeesvar

Under måndagen behandlades den borgerliga majoritetens förslag till svar på revisorernas frågor om Boultbeeaffären i styrelsen för Stockholm Stadshus AB. Revisorerna har i sin granskning riktat kritik mot brist på dokumentation och formellt fattade beslut om kriterier på köparen, samt ställt frågor om det hade varit möjligt att ställa krav på utveckling av centren.

- Jag är förvånad att de borgerliga dels gör sig besväret att hitta på den här juridiska argumentationen och dels håller fast vid den trots att de fått information om att den inte är korrekt, säger Carin Jämtin, oppositionsborgarråd (S).

Carin Jämtin efterlyser en juridisk utredning om huruvida Boultbees avsiktsförklaring att utveckla centren kan betraktas som en del av köpeavtalet så att staden kan driva krav juridiskt mot Boultbee.

- Jag tycker det är mycket tråkigt att Sten Nordin (M) inte tar den här frågan på allvar och ställer sig på handlarnas och stockholmarnas sida. Han bromsar och han vägrar svara på frågor. Det är beklagligt, eftersom staden faktiskt skulle kunna påverka om den politiska viljan fanns.

Christian Scharf Pressekreterare 076-122 91 99

Artikeln i Svenska Dagbladet: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bindande-krav-kunde-stallts-pa-boultbee_5801729.svd