Tomas Rudin ny vice ordförande i Familjebostäder

Tomas Rudin efterträder Abdo Goriya som socialdemokratisk representant i Familjebostäders styrelse. Abdo Goriya blir istället socialdemokraternas gruppledare i Socialtjänstnämnden.

- I morgon på Familjebostäders styrelsemöte kommer moderaterna tyvärr att föreslå nya rea-utförsäljningar av stockholmarnas gemensamma bostäder i innerstaden och i närförorten. Det är uppenbart att moderaterna har som långsiktigt mål att avveckla allmännyttan. Jag ser fram emot att få ta debatten med moderaterna i Familjebostäders styrelse.

- Jag hoppas att den borgerliga majoriteten tar sig en rejäl funderare över klokskapet att i rådande läge på bostadsmarknaden fortsätta sälja ut allmännyttan till reapriser. Inte minst mot bakgrund av oron på den internationella bolånemarknaden, ränteläget och regeringens kaosliknande hantering av den "nya fastighetsskatten" med retroaktiv ränta på uppskjuten skatt, avslutar Tomas Rudin.

Tomas Rudin är tillgänglig för kommentarer efter Familjebostäders styrelsemöte 09.00 imorgon tisdag 29/1.

För mer information, kontakta;

John Zanchi Pressekreterare 0761-229 199