Välkommet besked om ny bandyhall i Stockholm

Idag rapporterar SvD att en ny bandyhall ska byggas i Tallkrogen, Stockholm. Hallen ska enligt idrottsborgarrådet Regina Kevius (M) kosta 110 miljoner kronor och stå klar 2016. Behovet av en ny bandyhall har funnits länge i Stockholm. Redan i april förra året fattades ett principbeslut i idrottsnämnden om att en ny bandyhall skulle uppföras, samtliga partier förutom Folkpartiet ställde sig bakom beslutet och processen har därefter dragit ut på tiden.

- Det är glädjande att staden nu äntligen tycks komma till skott med att bygga en ny bandyhall. Samtidigt är det oroande att det finns så många frågetecken kring finansieringen. Jag hoppas att den tidigare oenigheten mellan Regina Kevius och Madeleine Sjöstedt inte leder till ytterligare   fördröjningar, säger Emilia Bjuggren, oppositionsborgarråd (S) i Stockholm.

- Finansieringen kring bandyhallen är fortfarande oklar. Inte minst då budgeten för idrottsinvesteringar sänks för 2015. Jag förutsätter att den borgerliga majoriteten återkommer snarast med besked om finansieringen så bygget kan komma igång, säger Emilia Bjuggren.

För mer information, kontakta:
Tomas Gustavsson

Taggar: