Carin Jämtin besöker Göteborg

Måndagen den 16 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin Göteborg. Besöket är en del av den kongressturné hon genomför inför Socialdemokraternas kongress 2017 i Göteborg.

Carin Jämtin besöker socialdemokratiska partidistrikt inför socialdemokraternas kongress i april 2017. Kongressturnén är ett sätt att lyssna in och föra dialog med partiet samt besöka organisationer och företag i Sverige som inspirerar till politikutveckling. Besöket i Göteborg fokuserar på jobbpolitik och folkrörelseutveckling.

-       Göteborg är spännande på flera sätt. Arbetslösheten minskar och takten i bostadsbyggandet är högt. Ann-Sofie Hermansson som ny ordförande i kommunstyrelsen är en oerhörd positiv kraft för att möta upp de utmaningar Göteborg står inför och fortsätta den goda utvecklingen, säger Carin Jämtin.

Besök under dagen är öppna för media

Tid och plats:

10:00-11:30 Presentation av jobbpolitik i Göteborg

Presentation av Kompetenscenter Öster som är det första av stadens fyra kompetenscenter. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med Arbetsförmedlingen. Liseberg AB arbetar aktivt och framgångsrikt med att erbjuda arbete åt arbetslösa som står längre ifrån arbetsmarknaden.
Deltagare: Elin Jartun, enhetschef Kompetenscenter Öster, Emma Odmyr och Isabella Wallin från Lisebergs HR-avdelning, Jonas Attenius, kommunalråd, Eva-Marie Rasmusson, förste ombudsman.

Adress: Rullagergatan 6A i Gamlestaden

13:30-15:30 Idéutbyte om modernt folkrörelsearbete

Träff mellan olika folkrörelser för idéutbyte om nya arbetsmetoder.

Adress: Socialdemokraternas expedition, Järntorget 8

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se