Förslag till valberedning inför Socialdemokraternas kongress

Socialdemokraterna har nu ett färdigt förslag till valberedning inför mellankongressen 2011. Valberedningen utses vid förtroenderådet den 4 december.

- Förtroenderådet utser en valberedning för att förbereda val av partiordförande, ordförande i programkommissionen och eventuellt övriga val till partiorgan, säger Ibrahim Baylan.

- Valberedningen arbetar självständigt och bör sträva efter att möjliggöra för medlemmar och anslutna partiorganisationer att i en bred diskussion lämna synpunkter. Valberedningen bör också involvera såväl partidistrikten som sidoorganisationerna innan man slutligen lämnar sitt förslag till den extra kongressen.

Förslag till ordinarie ledamöter i valberedning: Berit Andnor, ordförande Katarina Berggren, Stockholms län Håkan Bergman, Örebro län Jan Björkman, Blekinge Jonas Gunnarsson, Värmland Göran Johansson, Göteborg Anders Karlsson, Skåne Teres Lindberg, Stockholm Louise Malmström, Östergötland Hans Unander, Dalarna Kristina Zakrisson, Norrbotten

Förslag till ersättare: Anna Fransson, Kronoberg Peter Olofsson, Västerbotten Carina Ohlsson, Skaraborg Katrin Stjernfeldt Jammeh, Skåne Fredrik Pettersson, Sörmland Dag Larsson, Stockholm

Presskontakt Ibrahim Baylan Fredrik Kornebäck, presschef, 070-246 65 03