Håkan Juholt besöker Sörmland och Västmanland

Torsdagen den 8 december reser partiordförande Håkan Juholt till Sörmland och Västmanland för att bland annat besöka Skiljeboskolan.

08.00 Hur ska vi klara oss i den internationella konkurrensen och få fler företag som växer? Frukostmöte, anförande och frågestund. Ett samarrangemang mellan Östsvenska Handelskammaren, Ernst & Young, SEB, Katrineholmskuriren och Katrineholms kommun. Hotell Statt, Storgatan 20, Katrineholm

11.00 En ny färdriktning för Sverige Öppet möte, arbetarekommuns vice ordförande Therese Huru hälsar välkommen.
Samlingssalen, ABF-huset, Fristadstorget, Kungsgatan 14, Eskilstuna 13.45 IDA-projektet Besök på Skiljeboskolan för att studera IDA-projektet som idag finns på tio skolor i Västerås kommun. Det går ut på att förbättra studieresultaten genom att ge stöd åt både elever och deras föräldrar. IDA står för integration, delaktighet och aktivitet.
Skiljeboskolan, Säbygatan 4, Västerås

15.45 Medborgarvärde framför marknadsvärde Öppet möte Aros Congress Center, Munkgatan 7, Västerås

18.30 En ny färdriktning för Sverige Öppet möte Blå Salen, Stadsbiblioteket, Norra Esplanaden 5, Sala

Media är välkomna!