Hundratusentals nåddes av Socialdemokraternas första rådslagsomgång

Över 30 000 besökare på Rådslagswebben.Nästan 130 000 tittare på Rådslagsfilmerna på Youtube.150 000 föräldrar har fått brev hem med frågor om skolan.Socialdemokraterna har avslutat sin första rådslagsomgång.

I slutet av september i fjol drog rådslagsarbetet igång på bred front och nu har etapp ett avslutats. Omkring 400 000 personer har på olika sätt nåtts av de socialdemokratiska rådslagen fram till nu. Många, runt 160 000 personer, har aktivt sökt rådslagsmaterial på partiets hemsida och på Youtube. Omkring 9 000 personer har deltagit i de i runda tal 300 möten där rådslagsledamöter medverkat. Vid sidan av dessa har ett stort antal möten med lokala socialdemokratiska representanter arrangerats runt om i landet. Ungefär 1 500 personer har chattat med rådslagsföreträdarna på partiets hemsida. Omkring 1 800 mail och brev har kommit in till rådslagsgrupperna. Merparten av de synpunkter som kommit är resultat av studiecirklar som hållits ute i partiorganisationen. Man kan räkna med ett tjugotal medverkande vid varje sådant möte.

Ganska många brev har också kommit från människor som inte är partimedlemmar, som är arga på den politik som den nuvarande regeringen genomför.

I september börjar rådslagsomgång två.

Presskontakt: Fredrik Kornebäck, 070-246 65 03