Ibrahim Baylan vald till ny partisekreterare

En enig partistyrelse har i dag valt Ibrahim Baylan till ny partisekreterare för Socialdemokraterna.

- Tillsammans med Mona Sahlin ska jag fortsätta arbetet för att utveckla politiken, förnya ledarskapet och komma tillbaka till väljarna med ett hållbart regeringsalternativ. Jag ser fram emot det. Mitt tydliga uppdrag från Mona Sahlin är att sätta jobben först. Ingenting ger människor större frihet än ett eget arbete. Vi vill investera Sverige ur jobbkrisen. Mitt uppdrag att stärka partiorganisationen måste gå hand i hand med att vi sätter jobbfrågan först på dagordningen.

Ibrahim Baylan blir Socialdemokraternas 18:e partisekreterare sedan partiet bildades. Ibrahim Baylan är 37 år. Han kom till Sverige från Turkiet som tioåring och växte upp i Botkyrka utanför Stockholm innan han flyttade till Umeå. Han har en lång erfarenhet av såväl politiskt som fackligt arbete. Du hittar allt om Ibrahims Baylans bakgrund på www.socialdemokraterna.se.

På socialdemokraternas hemsida finns också en film som efter valet sprids till medlemmar, supportrar och andra intresserade med Ibrahim Baylans egna kommentarer kring sitt nya uppdrag som partisekreterare.

Efter partistyrelsemötets slut i dag hålls, som tidigare annonserats, en pressträff på Sveavägen 68. Tid 13.00 Medverkande: Partiordförande Mona Sahlin och partisekreterare Ibrahim Baylan.
Medtag pressleg.

Fredrik Kornebäck, presschef, 070-246 65 03 Camila Peirone Buzaglo, pressekretare hos Mona Sahlin, 070-545 32 69