Mona Sahlin, Maria Wetterstrand och Peter Eriksson besöker Göteborg

kl.07.30 Pressträff/fototillfälle i vagn 2

kl.08.52 Ankomst med tåg till Göteborgs central Anna Johansson, Socialdemokraternas partidistriktordförande i Göteborg samt Anneli Nilsson, ordförande för Miljöpartiet de Gröna i Göteborg möter upp.

Promenad till Stadshuset, Gustaf Adolfs torg

kl.09.15 Möte med IFMetall Göteborg med anledning av varslen samt möte med kommunalpolitiska företrädare från Socialdemokraterna och Miljöpartiet de Gröna (ej öppet för media)

kl.10.30 Promenad från Gustaf Adolfs Torg till Älvrummet

kl.10.40 Samverkan för den goda staden.
Presentation om älvstrandens utveckling från varv till kunskapsstad En vision för en modern stad som präglas av ekologisk, ekonomisk- och socialt hållbar utveckling. http://www.alvstranden.com/default.aspx?id=57&navId=48 Plats: Älvrummet, Kanaltorget vid Operan Kontaktperson för Älvrummet: Elin Asplund, 0707-358 617

Medverkan av Bengt-Göran Dalman, affärsområdes chef energi, Göteborgs energi som beskriver energiomställningen, Göran Johansson, kommunstyrelsens ordförande, Göteborg.

Öppet för media. Buffémat framdukad för alla närvarande.

kl.11.30 Presstid Plats: Älvrummet

På eftermiddagen kommer Mona Sahlin att medverka på Jobbrådslagets "Samling för industrin". Maria Wetterstrand och Peter Eriksson kommer att besöka "Chalmers förgasaren".

Camila Buzaglo, pressekreterare hos Mona Sahlin, 070-545 32 69 Marie Utter, presskontakt hos Maria Wetterstrand, 070-372 73 23 Anders Wallner, presskontakt hos Peter Eriksson, 070-215 43 32

S: Valkretssekreterare, Thomas Gustafsson, 076-836 99 62 Mp: Valsamordnare, Max Reijer, 070-996 23 21