Mona Sahlin på väg - ”Turné för rättvisa”

Partiordförande Mona Sahlin reser på Sverigeturné i höst med start den 19 september. Under tre månader besöker hon förorter och radhusområden, från norr till söder. Hon träffar unga och gamla i nära samtal om det Sverige som växer fram under den borgliga regeringen. Hon gästar moderna utbildningsforum och företag där de nya jobben växer fram för att diskutera hur Sverige ska utvecklas - tekniskt, miljömässigt och innovativt med bibehållen välfärd. Det går bra för svensk ekonomi – Sverige har råd med rättvisa.

Turné för rättvisa startar i Eskilstuna och Västerås den 19 september och avslutas i Trollhättan och Uddevalla den 12 december.

Onsdag 19 september

10:00 - 10:50 Möte med 30 elever på innovationsprogrammet - MTO Plats: Mälardalens högskola, Idélabbet, Smedjegatan 37, Eskilstuna

11:00 - 11:50 Arbetsplatsbesök, bostadsbygge Plats: Rademachergatan 2-4, Eskilstuna

14:00 - 15:00 Fika med partivänner Plats: Café Ninnis, Storagatan 15, Köping

16:30 - 17:10 Besök hos hyresgäster i Vallby Södra Om ombildningen och utförsäljningen av allmännyttan Gäststuguvägen 10. I besöket deltar också oppositionsrådet Ulla Persson.

17:10 Tid för media. Plats: Gäststuguvägen 10, Västerås

För mer information: www.socialdemokraterna.se