Pressinbjudan: Hearing om trängselskatten

Enligt Regeringens egen redovisning saknas 667 miljoner kronor från överskottet av trängselskatten i Stockholm som ännu ej återförts till regionen. Det innebär att viktiga vägprojekt nu riskerar att försenas samt att trängselskattens legitimitet skadas. Om detta och hur trängselskatten kan utvecklas håller (S) en öppen hearing under fredagen.

Medverkande: Anders Ygeman, ordförande i riksdagens trafikutskott (S) Tomas Rudin, oppositionsborgarråd (S) Stockholms stad Ilija Batljan, oppositionslandstingsråd (S) Stockholms läns landsting Anna Wersäll, Handelskammaren Maria Spetz, Motormännen Roberto Bauducco, Trafikverket Svante Axelsson, Naturskyddsföreningen

Ytterligare information finns i bifogad inbjudan. Välkomna! För information kontakta: Jenny Engdahl Pressekreterare hos Anders Ygeman 070-363 25 55 Christian Scharf Pressekreterare hos Tomas Rudin 076-122 91 99 Malin Appelgren Pressekreterare hos Ilija Batljan 070-737 41 64