Socialdemokratiskt toppmöte i Stockholm

Den 28 april möts partisekreterarna från samtliga socialdemokratiska partier i Europa i Stockholm. Temat för mötet är politisk kampanj och på dagordningen står dragningar från bland annat brittiska Labour som snart går till val, erfarenheter från det svenska valet av Carin Jämtin och en analys av de socialdemokratiska väljarnas agerande i senaste EU-parlamentsvalet.

• Kampanjarbete är viktigt för att nå många med vår politik och mellan de europeiska socialdemokratiska partierna har vi ett spännande kunskapsutbyte. Jag ser fram emot att ta del av erfarenheter från de engelska kollegorna som precis är i slutspurten av sin valrörelse men även av de finländska socialdemokraterna som precis avslutat sin, säger Carin Jämtin, socialdemokraternas partisekreterare.

ESP, Europeiska socialdemokraters parti, samlar 33 socialdemokratiska partier från de 27 EU-medlemsländerna och Norge. ESPs syfte är att stärka den socialdemokratiska rörelsen i Europa och inom EU. Mötet i Stockholm är en upptakt inför ESPs kongress i Budapest i juni.

För intervjuförfrågningar, mer information och en mer fullständig agenda, kontakta:

Presskontakt Åsa Söderén, asa.soderen@socialdemokraterna.se, 072- 586 58 50

Taggar: