Stefan Löfven, Aida Hadzialic och Lena Hallengren på skolkampanj

Socialdemokraterna genomför nu en landsomfattande skolkampanj på temat ”Framtiden börjar i skolan”. Måndag 20 april inleds en bussturné då våra företrädare åker runt i landet för att prata om våra satsningar på skolan. Först ut på turnén är statsminister Stefan Löfven, gymnasie- och kunskapslyftsminister Aida Hadzialic och Lena Hallengren, ordförande i riksdagens utbildningsutskott.

Program:

STOCKHOLM

07.30 Besök på Bredängsskolan (F-9) som arbetar åldersintegrerat och bedriver ett framgångsrikt elevhälsoarbete. Besöket börjar med pressträff i matsalen och avslutas med rundvandring på skolan. Med vid besöket är också Karin Wanngård, finansborgarråd och Olle Burell, skolborgarråd. Adress: Bredängstorget 21, Bredäng.

09.20 Buss avgår till Katrineholm.

KATRINEHOLM

11.30 Besök på Skogsborgsskolan (F-6). Rundvandring, samtal med lärare och pedagoger. Lunch i matsalen på skolan där alla måltider är klimatsmarta och producerade med högt ställda krav på etik och miljö. Med vid besöket är också Fredrik Olovsson, riksdagsledamot och arbetarekommunens ordförande. Adress: Dalagatan, Katrineholm.

13.10 Avresa till Norrköping

NORRKÖPING

14.00 Besök på Matteusskolan (F-6) där lärare och elever berättar om arbetet med tidiga insatser och de satsningar kommunen gjort på lässkrivprojekt som nu visar goda resultat. Med vid besöket är också kommunstyrelsens ordförande Lars Stjernkvist. Adress: Norra Promenaden 116, Norrköping.

Anmälan

Media bjuds med att åka med bussen. Hemresa från Norrköping anordnar var och en själv. Anmälan krävs senast söndag 19 april kl. 19.00 till isabell.ekvall@socialdemokraterna.se

Läs mer om vår skolkampanj här www.framtidenborjariskolan.se

Anne Ekberg, pressekreterare till Stefan Löfven, tel: 072-542 69 40