Stefan Löfven besöker Halmstad och Malmö

Under onsdag, 12 december, besöker Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven Halmstad och Malmö.
Stefan Löfven deltar bland annat i Musikhjälpen i P3 som sänds live från Malmö.

Program:

09.45 Besök på HMS
Stationsgatan 37, 302 50 Halmstad

HMS är ett innovationsföretag med stark koppling till högskolan. Stefan Löfven samtalar med bolagsledningen, högskolans rektor och företrädare för Svenskt Näringsliv i Halland.

11.15 Besök Stora Enso i Hyltebruk
Gamla Nissastigen 16, 314 81 Hyltebruk

Rundvandring och samtal med bolagsledning och fackliga företrädare. Medverkar gör även Jennie Nilsson, Socialdemokraternas näringspolitiska talesperson och Ronny Löfqvist, kommunalråd i Hyltebruk.

14.30 Besök på JobbMalmö
Nobelvägen 66, Malmö

JobbMalmö är en verksamhet för arbetsmarknadspolitiska insatser inom Malmö stad. Genom olika arbetsmarknadsinsatser medverkar de till att stärka arbetslösa malmöbors möjligheter till självförsörjning. Stefan Löfven besöker verksamheten tillsammans med kommunalrådet Andreas Schönström och arbetarekommunens ordförande Joakim Sandell.

16.10 Musikhjälpen i P3
Stortorget, Malmö

Stefan Löfven deltar i direktsändningen av Musikhjälpen i P3 och hjälper till med insamlingen för kampen för rent vatten i slumområden.

Kontaktperson:

Erik Nises, pressekreterare, 072-239 55 79