Stefan Löfven besöker Huddinge på skolturnén

I morgon onsdag 19 mars besöker Stefan Löfven Visättraskolan i Huddinge, Entreprenörsutbildningen på Södertörns Högskola samt Flemingsbergs Science Foundation, under Socialdemokraternas pågående skolturné.

09.00-10.30 Visättra skolan, Visättravägen 61, Huddinge
Visättraskolan är en F till åk 6-skola som har två förberedelseklasser. Stefan Löfven besöker skola och fritids där han träffar rektor, elever, lärare och annan personal tillsammans med S oppositionsråd Emil Högberg.

10.45-11.20 Besök vid Entreprenörsutbildningen, Södertörns Högskola, sal ME 355 i E-huset
Vi träffar lärare och elever som berättar om skolan och Entreprenörsutbildningen.

11.30-13.00 Besök på Flemingsberg Science Foundation, Alfred Nobels Allé 10, Huddinge, lokal: Novum, KISP lokaler, Hiss G, plan 8
Stefan Löfven och Helené Hellmark-Knutsson, finanslandstingsråd i opposition, besöker Flemingsberg Science som arbetar för att stärka utvecklingen inom medicinsk teknik och diagnostik. Huvudmän är Karolinska Institutet, KTH, Södertörns Högskola, Huddinge och Botkyrkas kommuner samt Stockholms läns landsting. Vid mötet deltar VD, ett antal företag och utvecklingsprojekt, med flera.

Media är välkomna.

Anne Ekberg, pressekreterare