Stefan Löfven besöker Örnsköldsvik och Sundsvall

På måndag, 24 juni, besöker Stefan Löfven Västernorrland.
Han träffar bland annat fackförbundsrepresentanter och företagsledning på sin tidigare arbetsplats BAE Systems Hägglunds i Örnsköldsvik.

Under resan till Västernorrland besöker Stefan Löfven två viktiga industrier för att diskutera den svenska industrins utmaningar och möjligheter. I Örnsköldsvik möter han företagsledning och fackföreningsrepresentanter på BAE Systems Hägglunds. Stefan Löfven arbetade själv på Hägglunds mellan åren 1979-1995 där han också inledde sitt fackliga engagemang. Media är välkomna att följa med under besöket där även Elvy Söderström, kommunalråd i Örnsköldsvik och Eva Sonidsson ordförande för partidistriktet Västernorrland deltar.

Tid och plats: Klockan 10.00-11.15, Björnavägen 2, 891 41 Örnsköldsvik

I Sundsvall besöker Stefan Löfven SCA för samtal med företagsledningen och besök på företagets forskningsverksamhet. Vid besöket medverkar även Peder Björk, oppositionsråd i Sundsvall. Media är välkomna att följa med.

Tid och plats: Klockan 14.00-15.00, Sidsjövägen 2, 852 37 Sundsvall

I Sundsvall träffar Stefan Löfven även en grupp entreprenörer tillsammans med Företagarna för samtal om villkor för innovationer och företagande.

Tid och plats: Klockan 16.15-17.15, Quality Hotell, Esplanaden 29, 852 36 Sundsvall

Kontaktperson:

Erik Nises, pressekreterare, 072-239 55 79