Stefan Löfven besöker SAMAK:s årsmöte i Helsingfors

Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven besöker Arbetarrörelsens nordiska samarbetskommitté SAMAK:s årsmöte i Helsingfors 28 - 29 januari.

Värdar för mötet är SDP:s ordförande, finansminister Jutta Urpilainen och FFC:s ordförande Lauri Lyly.

På SAMAK deltar förutom Stefan Löfven, även Danmarks statsminister och socialdemokraternas ordförande Helle Thorning-Schmidt, Norges statsminister och Arbeiderpartiets ordförande Jens Stoltenberg, ordföranden för de tyska socialdemokraterna Sigmar Gabriel, de estniska socialdemokraternas ordförande Sven Mikser, de isländska socialdemokraternas vice ordförande Dagur Eggertsson och ordföranden för Ålands socialdemokrater Camilla Gunell samt ordförandena för samtliga fackliga LO-centralorganisationer i Norden.

Mötet börjar med att de nordiska partiledarna besöker lågstadieskolan, Berghälls lågstadieskola (Kallion ala-aste), huvudentrén på Fjärde linjen 11-15 (Neljas linja)

Anmälan för deltagande på årsmötet till: ismo.kainulainen@sdp.fi. Pressleg krävs.

Den svenska delegationen:

Stefan Löfven, partiledare