Göran Persson inviger s-studenternas kongress i Linköping

Report this content

Göran Persson inviger s-studenternas kongress i Linköping! När Socialdemokratiska Studentförbundet i helgen 10 års jubilerar och håller kongress i Linköpings Stadshus är det europapolitiken som står högst på dagordningen. Statsminister Göran Persson kommer att öppningstala på kongressen klockan 11.00 på fredag den 16 juni. I tider när svensk socialdemokrati och dess förhållande till Europa diskuteras som mest kommer kongressen att behandla ett offensivt europapolitiskt program. Europapolitiken har alltid varit en stark profilfråga för studentförbundet. Som första socialdemokratiska organisation tog de 1994 ställning för ett svenskt medlemskap i den ekonomiska monetära unionen EMU. - Vi inom socialdemokratiska studentförbundet har gått i bräschen för ett starkt och fördjupat europasamarbete och vi vill med ett nytt europapolitiskt program än en gång poängtera vikten av en stark europapolitik, säger avgående förbundsordförande Christer Pettersson. Under helgen kommer även organisatoriska förändringar diskuteras och på lördag kommer en ny förbundsledning att väljas. För mer information, kongresshandlingar och anmälan till pressträff kontakta Erika Ullberg eller se www.student.sap.se. Erika Ullberg Pressansvarig 070-743 86 11 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00660/bit0002.pdf