En ekologisk och hållbar sammanstrålning: SodaStream lanserar ekologiska smaker från australiensiska Soda Press Co.

Med ett öga för kvalitet och hållbarhet erbjuder det australiensiska varumärket Soda Press Co. konsumenter prisbelönta ekologiska smakkoncentrat. Med en ambition att minska mängden engångsplast och på så sätt minimera den negativa miljöpåverkan var matchningen mellan det australiensiska företaget och SodaStream ett faktum. Resultatet är smakkoncentrat med mindre socker, rena ingredienser och mycket smak.

Rosmarin, lavendelextrakt och kongolesisk kinin är bara några av de rena och smakfulla ingredienser som de prisbelönta smakerna från Soda Press Co. innehåller. Kolsyremaskintillverkaren SodaStream lanserar nu smaker som exempelvis ”Classic Indian Tonic” och ”Old Fashion Lemonade” från Soda Press Co. på den svenska marknaden.

Smakerna är producerade utan tillsatser och med 30 procent mindre socker än liknande produkter. Hållbarhet ligger i fokus för Soda Press Co. och de karaktäristiska flaskorna är därför tillverkade av återvunnet glas samt papper vilket innebär att en flaska Soda Press Co. sparar miljön från sju engångsplastflaskor. Detta är endast en av anledningarna till att SodaStream väljer att förvärva det innovativa företaget.

– Förutom att smakerna innehåller ekologiska ingredienser och mindre socker än liknande produkter är de även hållbara. Tack vare att flaskorna är tillverkade i återvunnet glas minskar de användningen av engångsplast som är ett av SodaStreams mål. Precis som oss arbetar Soda Press Co. för en grönare och mer hållbar värld. Vi ser därför fram emot att ännu fler kommer kunna njuta av bubbliga förfriskningar, nu med härliga smaker av god kvalitet, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör på SodaStream.

Soda Press Co. kommer i följande smaker: Classic Indian Tonic, Original Ginger Ale, Raspberry & Mint, Blueberry & Lime samt Old Fashioned Lemonade. Samtliga smaker finns tillgängliga på Elgiganten från september. Rekommenderat pris är 89 SEK.

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 46 länder och tillgänglig i fler än 80 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se