Game of Thrones-stjärnorna säger farväl – till plastflaskor

I samband med den sista säsongen av Game of Thrones tar stjärnorna Thor Björnsson ”The Mountain”, Hannah Waddingham “Septa” och Kristian Narin “Hodor” inte bara avsked från den populära serien. I SodaStreams senaste reklamkampanj vinkar de även adjö till engångsplastflaskor.

I hela åtta säsonger har den uppmärksammade serien Game of Thrones fascinerat fans runt om i världen. Nu närmar sig det allra sista avsnittet med stormsteg och i samband med detta lanserar SodaStream sin senaste reklamfilm ”Say Goodbye”. I kampanjen syns Thor Björnsson, Hannah Waddingham och Kristian Narin i sann GoT-anda kämpa med plastflaskor i vardagliga situationer. Så småningom förstår de dock att det är dags att säga adjö till plastflaskor. I kampanjen lyfter SodaStream ännu en gång sitt miljövänliga budskap.

– Med vår senaste reklamfilm ”Say Goodbye” vill vi på ett humoristiskt sätt uppmuntra konsumenter att säga adjö till engångsplastflaskor och istället välja hållbara lösningar som är bra både för dig och planeten. Det känns extra roligt att kunna förmedla detta budskap tillsammans med Game of Thrones-stjärnorna som berört otroligt många fans runt om i världen under så många år, säger Michele Fitzwilliams, nordisk marknadsdirektör, SodaStream.

– Som ett fan av SodaStream och en förespråkare för miljön välkomnar jag alltid en möjlighet att hjälpa varumärket att sprida deras miljömedvetna budskap om engångsplast. Den här gången fick jag chansen att göra det med mina vänner Thor och Hannah, vilket gjorde det hela ännu roligare, säger Kristian Nairn.

Reklamfilmen är en remake av en redan existerande kampanj från SodaStream 2017 (se den här). Det är inte första gången som Game of Thrones-stjärnorna syns i en SodaStream-kampanj men det är första gången som de samlas i ett sista adjö.

Se den nya reklamfilmen “Say Goodbye” här.

E-post: peter@agency.se

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 45 länder och tillgänglig i fler än 70 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se