Glammiga nyårsdrinkar på nolltid med SodaStream Night Spirit

Nu är äntligen årets mest glittrande månad här! Inte nog med att julen ska firas in med både adventsfirande, julbord och glöggmingel. December bjuder även på en av årets glammigaste fester- nyårsfesten. Fira in det nya året med miljövänliga bubblor från SodaStream i smakerna Mojito, Gin & Tonic, Cuba Libre och Cosmopolitan.

Under julens fester önskar de flesta värdar och värdinnor att allt ska vara perfekt. Maten, stämningen, kläderna och såklart drycken. Med SodaStream Night Spirit serverar du dina gäster drinkar i bartenderklass på bara några sekunder. Tillsätt enbart is, garnityr och alkohol för att göra drinken ännu festligare.

SodaStream Night Spirit lanseras i en begränsad upplaga inför julens och nyårets festligheter. Smakerna finns i butik från november. Rekommenderat pris är 59 kr/flaska.

Mojito med Night Spirit drinkmix

4 cl Havanna club
2 myntablad
2 Limeklyftor
Fyll upp med SodaStream Night Spirit Mojito

Gör så här:
Kolsyra vanligt kranvatten och häll i Sodastream Night Spirit Mojito.
Lägg is i ett glas. Häll alkoholen över isen, pressa i en klyfta lime och tillsätt Night Spirit Mojito drinkmix.
Garnera med myntablad och en limeklyfta. För att sätta din egna prägel på drinken, tillsätt bär som hallon eller havtorn. Servera.

Se mer om hur du mixar en SodaStream Mjito här: http://youtu.be/LGR5Qmj_nfo

– Med Night Spirit kan alla imponera på sina gäster genom att blanda drinkar i bartenderklass på nolltid. Eftersom drinken bygger på vatten direkt från kranen mixad med koncentrerad drinkmixer, besparas även miljön, säger Daniel Dembovsky, marknadschef för SodaStream i Norden.

Sparar både tid och miljö
SodaStream är det perfekta sättet att spara både tid och miljö. Råvaran, färskt och kallt vatten, finns direkt i kranen. Användning av kolsyresystem för hemmabruk med återanvändbara PET-flaskor och kolsyrepatroner innebär mindre förpackningsavfall och mindre föroreningar orsakade av transporter av buteljerade drycker – till och med bättre än att återvinna.

För mer information, högupplösta bilder samt produktprover kontakta:

Sara Ullmark, Geelmuyden.Kiese , 0707-58 50 40, sul@geelmuyden-kiese.se

SodaStream är marknadsledare inom kolsyremaskiner för hemmabruk. SodaStream-systemet gör det möjligt för konsumenter att kolsyra vatten och smaksätta kolsyrade drycker i hemmet, istället för att köpa färdigförpackade flaskor eller burkar. Det innebär mindre krångel och stora miljövinster. Med ett arv sedan 1903 har SodaStream fortsatt att introducera innovativa lösningar för dryckesmarknaden. SodaStreams produkter finns i mer än 50 000 butiker i 42 länder runt om i världen. För mer information om SodaStream, besök hemsidan: www.sodastream.se. Gilla SodaStream Sverige på Facebook: http://www.facebook.com/SodaStreamSverige