Hållbara julklappar från SodaStream

SodaStream vill inför årets julhandel slå ett slag för hållbara paket. Att göra någon glad samtidigt som man gör en insats för miljön är något som alla vinner på, säger Mats Ajpe, Marketing Director på SodaStream Nordics.

Att kolsyra vattnet hemma istället för att köpa det i butik är något som innebär att en familj kan spara miljön hundratals plastflaskor årligen. Ett faktum som många tycks fått upp ögonen för. Efterfrågan är nämligen större än någonsin och i dag återfinns SodaStreams kolsyremaskiner i närmare var fjärde svenskt hushåll. Inför den stundande julen räknar nu företaget med ytterligare ökad efterfrågan.

– Samtidigt som konsumtionen kring jul ökar för varje år som går talas det allt mer om hållbar och cirkulär konsumtion. Att allt fler väljer att kolsyra vatten och läsk med SodaStreams maskiner istället för att konsumera engångsplastflaskor är ett tydligt tecken på detta. Att ge en maskin från SodaStream i julklapp är inte bara en trevlig överraskning för mottagaren, det är också bra för miljön, säger Mats Ajpe, Marketing Director på SodaStream Nordics.

Två hållbara paket från SodaStream
Spirit One Touch är en elektrisk version av den prisbelönta Spirit-maskinen, vilket ger användaren en smidigare användarupplevelse och modern design till ett överkomligt pris. Maskinen finns i två klassiska färger, svart och vit. Den har tre olika kolsyrenivåer för att användaren själv ska kunna välja mängden bubblor.

Rekommenderat pris på 1299 SEK.

SodaStream Crystal har en diskret och minimalistisk design vilket gör att den blir en snygg detalj i inredningen. Maskinen har en sober färg, titan och silver, som täcker hela maskinen. Crystal är utrustad med en glasflaska som är inbyggd i höljet och syns därför endast när den används. Flaskan i sig har en modern form och ger en lyxig känsla. Den kan dessutom diskas i diskmaskin vilket gör den till en bekväm tillbringare.

Rekommenderat pris på 1299 SEK.

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 46 länder och tillgänglig i fler än 80 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se