Officiell partner till UEFA Champions League: SodaStream® X Pepsi MAX® lanserar flaskor med fotbollsikonerna Messi och Pogba

Kolsyremaskintillverkaren SodaStream som 2018 förvärvades av PepsiCo, lanserar i samband med slutspelet av UEFA Champions League nu en återanvändbar flaska för fotbollsfans. Flaskorna, som kommer att säljas under en begränsad period, är ett nästa steg i samarbetet mellan SodaStream och Pepsi MAX®.

Under 2019 lanserade SodaStream med stor framgång PepsiCo-smaker i Sverige och Norge. Nu utvecklas samarbetet ytterligare genom lanseringen av de exklusiva UEFA Champions League-flaskorna. Genom de återanvändbara flaskorna är det möjligt att njuta av PepsiCo-smaker hemma och samtidigt undvika engångsplastflaskor. Flaskorna är specialdesignade och kommer endast att säljas i en begränsad upplaga.

Den limiterade upplagan består av ett kit som innehåller tre stycken enlitersflaskor. Flaskorna har krönts med exklusiva porträtt av fotbollsstjärnorna Lionel Messi och Paul Pogba och inte minst den ikoniska UEFA Champions League-trofén.

Från och med 12 augusti finns flaskorna till försäljning i en limiterad upplaga exklusivt på SodaStreams hemsida.

Pris: 299 SEK.

E-post: peter@agency.se

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 46 länder och tillgänglig i fler än 80 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se

Om PepsiCo:
PepsiCo erbjuder ett brett spektrum av produkter som konsumeras mer än en miljard gånger per dag i fler än 200 länder. Under 2019 genererade PepsiCo över 67 miljarder dollar i nettointäkt, drivet av en mat- och dryckesportfölj som inkluderar Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker och Tropicana. PepsiCo:s produktportfölj innehåller ett brett utbud av livsmedel och drycker som inkluderar 23 varumärken som genererar över en miljard dollar vardera i årlig detaljhandelsförsäljning.

Genom en syftesdriven verksamhet har PepsiCo visionen att vara den globalt ledande aktören inom livsmedels- och dryckesindustrin. Vår ambition är att växa hållbart och att integrera den syftesdrivna verksamheten i alla aspekter av vårt arbete. För mer information, besök www.pepsico.com.