SodaStream lanserar nästa generations kolsyremaskiner

För att möta kundernas olika behov och önskemål kommer SodaStream att lansera tre nya kolsyremaskiner under våren 2022. Kolsyremaskinerna är framtagna med varumärkets senaste design och innovation och erbjuder ett uppdaterat alternativ till konsumtion av engångsplast.

De nya kolsyremaskinerna DUO, Terra och Art är designade med SodaStreams unika Quick Connect Cylinder-teknik, vilket kommer att ta kundupplevelsen till en ny nivå. Tekniken gör det möjligt att montera kolsyrecylindern med ett enkelt klick i stället för att behöva skruva fast den. Med alla tre kolsyremaskiner ingår även diskmaskinssäkra och BPA-fria plastflaskor. Maskinerna kommer att lanseras på den svenska marknaden under april 2022.

SodaStream DUO
Vid skapandet av SodaStream DUO har fokus legat på att optimera maskinen baserat på den feedback som man tagit emot från återförsäljare och konsumenter. DUO är den första maskinen någonsin som är kompatibel med både återanvändbara glas- och plastflaskor från SodaStream, vilket möjliggör bekväm användning både inomhus och utomhus. Den industriella och kompakta designen är skapad för att passa ännu fler typer av kök. Maskinen tilldelades RED DOT-priset 2021 för sin enastående produktdesign. Den industriella och kompakta designen är skapad för att passa ännu fler typer av kök.

Rekommenderat pris är 1549 SEK inklusive gascylinder.

SodaStream Terra
SodaStream Terra är en uppgraderad version av den bästsäljande Spirit-modellen. Den nya maskinen har fått en snyggare design med en vacker mix av olika texturer och en matt finish. Den har också blivit smidigare att använda tack vare den större kolsyreknappen. Maskinen kommer att finnas tillgänglig i de klassiska färgerna svart och vitt.

Rekommenderat pris är 999 SEK inklusive gascylinder.

SodaStream ART
När man skapade Art försåg man den inte bara med den unika teknik som återfinns hos de andra SodaStream-maskinerna, utan också med en riktigt elegant design. Maskinen har en elegant och modern design och är den enda kolsyremaskinen från SodaStream som erbjuder en spak för att tillsätta kolsyra, vilket erbjuder kunden en ny och unik användarupplevelse.  Nya “ART” kommer att finnas tillgänglig i de tidlösa färgerna svart och vitt.

Rekommenderat pris är 1249 SEK inklusive gascylinder.

Alla tre maskiner har tilldelats pris för exceptionell design i den internationella tävlingen Good Design.

– I utvecklingen av dessa maskiner har vi dels fokuserat på att skapa en snygg och elegant design, men också att optimera tekniken till max. Så att ännu fler kunder kan hitta en produkt som passar just dem. Vi är väldigt stolta över resultatet och det är förstås extra roligt att maskinerna redan har tilldelats så många utmärkelser, säger Mats Ajpe, marknadschef på SodaStream Nordics.

De nya SodaStream-maskinerna kommer att säljas på www.sodastream.se och hos SodaStreams återförsäljare. Utbudet kan variera mellan butiker.