SodaStream lanserar smakerna BUBLY DROPS™

Sedan 2019 äger PepsiCo kolsyremaskinstillverkaren SodaStream som nu inleder ett samarbete med ett annat PepsiCo-ägt varumärke, nämligen det amerikanska dryckesvarumärket bubly™. Bubly erbjuder konsumenter smaksatt bubbelvatten och har tillsammans med SodaStream skapat de fruktiga smaker bubly drops som gör det möjligt att göra smaksatt vatten hemma. Smakerna som nu lanseras är speciellt framtagna för den nordiska marknaden.

SodaStream utökar sin smakportfölj genom att lansera bubly drops-smakerna på den svenska marknaden. Från och med september finns bubly drops tillgängliga hos utvalda återförsäljare runt om i landet. Men redan i slutet av augusti finns smakerna till försäljning genom en prelaunch på SodaStreams hemsida. Bubly drops innehåller varken kalorier, sötningsmedel eller koffein och lanseras i smakerna citron, granatäpple, persika och passionsfrukt.

Samarbetet går i linje med åtagandena som såväl SodaStream som bubly vidtagit gällande hållbarhet och minskning av engångsplast. 2019 meddelade bubly att deras produkter inte längre skulle finnas tillgängligt i plastförpackningar. Genom SodaStreams bubly drops-smaker, som kommer i glasflaskor, erbjuds nu dessutom konsumenterna ytterligare ett hållbart alternativ genom möjligheten att göra sin egen bubly-smak hemma.

– Bubly drops är den perfekta förlängningen av vårt smakutbud och en del av ett av de snabbast växande segmenten av kolsyrad dryck, nämligen osötat smaksatt vatten. Lanseringen markerar ett spännande samarbete mellan två varumärken och förstärker vårt åtagande att erbjuda konsumenter drycker som de efterfrågar och som dessutom är bra för både dem och planeten, säger Eyal Shohat, VD för SodaStream.

– Vi har utvecklat en otrolig fanbase och genom bublys lekfullhet har vi snabbt blivit ett av de största varumärkena i vår kategori av kolsyrat vatten.  Vi är stolta över vårt samarbete med SodaStream och genom det kunna erbjuda våra smaker till deras hemma-plattform. Genom samarbetet blir bubly det första varumärket inom kolsyrat vatten som finns tillgängligt i dessa två format, säger Stacy Taffet, Vice President Water Portfolio för PepsiCo.

SodaStreams bubly drops-smaker har utvecklats genom ett samarbete mellan PepsiCo och SodaStreams forskning- och utvecklingsteam. Detta för att säkerställa den goda och högkvalitativa smaken som konsumenter förväntar sig av bubly.

SodaStream och bubly delar varumärkesvärden som grundar sig i lekfullhet och sociala värden. Genom lanseringen av bubly drops erbjuder de två varumärkena konsumenter ett roligt, hälsosamt och hållbart kolsyrat vatten. Rekommenderat pris är 59 SEK. Smakerna finns tillgängliga hos Clas Ohlson, Elgiganten, Power, Elon, Willys, Hemköp, Tempo, Hemköp, City Gross, Stora Coop, Gekås, ICA (individuella butiker), Mediamarkt, Netonnet och ÖoB.

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 46 länder och tillgänglig i fler än 80 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se

About bubly

bubly is shaking up the sparkling water category with refreshing and delicious flavors, an upbeat and playful sense of humor, all while keeping it real with no artificial flavors, no sweeteners, and no calories. Each flavor of bubly sparkling water features bright, bold packaging, unique smiles for every flavor, and comes with its own witty greeting on the tab and personal messages on the can for maximum enjoyment and smiles.  bubly sparkling water is available in fourteen bright flavors:

cherrybubly, orangebubly, mangobubly, pineapplebubly, limebubly, applebubly,  watermelonbubly, blackberrybubly, grapefruitbubly, strawberrybubly, raspberrybubly, peachbubly, cranberrybubly and lemonbubly. no calories. no sweeteners. all smiles.™ For more information, check out bubly on InstagramFacebook and Twitter, as well as at www.bubly.com.

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers more than one billion times a day in more than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $67 billion in net revenue in 2019, driven by a complementary food and beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and beverages, including 23 brands that generate more than $1 billion each in estimated annual retail sales. Guiding PepsiCo is our vision to Be the Global Leader in Convenient Foods and Beverages by Winning with Purpose. "Winning with Purpose" reflects our ambition to win sustainably in the marketplace and embed purpose into all aspects of the business. For more information, visit www.pepsico.com

PepsiCo Cautionary Statement
Statements in this release regarding PepsiCo that are "forward-looking statements" are based on currently available information, operating plans and projections about future events and trends. Forward-looking statements inherently involve risks and uncertainties. For information on certain factors that could cause actual events or results to differ materially from expectations, please see PepsiCo's filings with the Securities and Exchange Commission, including its most recent annual report on Form 10-K and subsequent reports on Forms 10-Q and 8-K. Investors are cautioned not to place undue reliance on any such forward-looking statements, which speak only as of the date they are made. PepsiCo undertakes no obligation to update any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.