Årets nominerade i Söderberg & Partners Trafikljusrapport 2013

Söderberg & Partners lanserar måndagen den 4 mars ”Trafikljusrapporten 2013”. Rapporten publiceras med ambitionen att årligen kartlägga och analysera hela den svenska sparmarknaden och hålla spararna informerade om de bästa leverantörerna av finansiella tjänster och produkter. Nedan finns de nominerade inom respektive kategori.

Pris delas ut till vinnarbolagen och betygsättning offentliggörs inom: livförsäkringsbolag, fondbolag, fondförsäkringsbolag, strukturerade produkter och aktiemarknader.

Livförsäkringsbolag:

• AMF
  • Folksam Liv
  • Skandia Liv

Fondbolag:

• Aberdeen Asset Management
  • AMF Fonder
  • SPP Fonder

Fondförsäkringsbolag:

• Danica Pension
  • Handelsbanken Liv
  • SPP Liv

Strukturerade produkter:

• Carnegie Investment Bank
  • Garantum Fondkommission
  • Erik Penser Bankaktiebolag

Vinnarna presenteras på frukostseminariet måndagen den 4 mars – kl. 08.30 på Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35. Efter presentationen av årets vinnare avslutas morgonen med en debatt om fri flytträtt av pensionskapital. Seminariet leds av ekonomijournalisten och programledaren Lennart Ekdal samt av Söderberg & Partners koncernchef Gustaf Rentzhog.

Journalister som föranmäler sitt intresse erbjuds även möjlighet att intervjua Söderberg & Partners representanter och de vinnande bolagen efter avslutade föreläsningar.

Kontaktperson Söderberg & Partners: Louise Hagsten, marknadschef,
tel: 08-451 50 17, mejl: Louise.Hagsten@soderbergpartners.se

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter.