Årets nominerade i Trafikljusrapporten 2014

Söderberg & Partners publicerar måndagen den 10 mars Trafikljusrapporten 2014. Rapporten skrivs med ambitionen att årligen sammanställa våra analyser av hela den svenska sparmarknaden och hålla spararna informerade om de bästa leverantörerna av finansiella tjänster och produkter. Nedan finns de nominerade inom respektive kategori.

Pris delas ut till vinnarbolagen och betygsättning offentliggörs inom: livförsäkringsbolag, fondbolag, fondförsäkringsbolag, och strukturerade produkter. Vi ger även vår syn på vilken aktiemarknad vi tror på inför 2014. Nominerade bolag:

Livförsäkringsbolag:

• Folksam Liv
  • SEB Trygg Liv Gamla
  • Skandia Liv

Fondbolag:

• AMF Fonder
  • SPP Fonder
  • Vontobel Asset Management

Fondförsäkring:

• AMF
  • Folksam
  • Handelsbanken Liv

Strukturerade produkter:

• Carnegie
  • Erik Penser
  • Garantum

Vi kommer även att presentera en alldeles färsk analys gällande det kaos av pensioner som livförsäkringsmarknaden skapar. Efter presentationen följer en spännande debatt mellan Gustaf Rentzhog (koncernchef på Söderberg & Partners) och Dan Wallberg (pensionsexpert på PTK). Seminariet leds av ekonomijournalisten och programledaren Lennart Ekdal.

Vinnarna presenteras på frukostseminariet måndagen den 10 mars – kl. 08.30 på Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35

Journalister som föranmäler sitt intresse erbjuds även möjlighet att intervjua Söderberg & Partners representanter och de vinnande bolagen efter avslutade föreläsningar. Det kommer direkt efter seminariet finnas tillgång till redaktionellt filmat material.

Kontaktperson: Louise Hagsten, marknadschef Söderberg & Partners,
tel: 08-451 50 17, mejl: Louise.Hagsten@soderbergpartners.se

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar.

Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: öppenhet, analys och personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats.