Fler och bättre försäkringar för PRO:s medlemmar

Pensionärernas Riksorganisation, PRO, har slutit avtal om nya medlemsförsäkringar för sina knappt 400 000 medlemmar. Avtalen innebär att medlemmarna erbjuds att teckna efterfrågade försäkringar som är speciellt anpassade och utvalda efter medlemmarnas önskemål.

PRO Försäkringar är samlingsnamnet för PROs medlemsförsäkringar.

• PRO Olycksfallsförsäkring – nytt samarbete med Förenade Liv
  • PRO SparLiv – nytt samarbete med Förenade Liv
  • PRO Hemförsäkring – fortsatt samarbete med Trygg-Hansa
  • Ny produkt: PRO Husdjursförsäkring i samarbete med Sveland Djurförsäkringar

Söderberg & Partners har upphandlat försäkringarna och administrerar även SparLiv och Olycksfallsförsäkringen.

-          PRO är glada att för att vi kan fortsätta erbjuda starka medlemsförsäkringar. I och med upphandlingen har medlemmarna fått en rad förbättringar, men med bibehållna månadspremier. Extra roligt är att kunna erbjuda många av våra medlemmar med sällskapsdjur, vår nya PRO Husdjursförsäkring, säger PRO:s ordförande Curt Persson.

-          Att PRO ger oss fortsatt förtroende gör oss stolta. Vi hoppas att förbättringarna och ett större utbud av försäkringar uppskattas av PROs medlemmar, säger Gustaf Rentzhog,
koncernchef på Söderberg & Partners.

Mer information:
Staffan Svanér, ansvarig rådgivare, Söderberg & Partners

Roine Hangvar, ekonomichef PRO

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter.

Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar en individanpassad lösning. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

PRO