SÖDERBERG & PARTNERS: DIRECT OCH SÖDERBERG & PARTNERS FUSIONERAS

Under fjärde kvartalet 2012 samlas koncernen under varumärket Söderberg & Partners.

För två och ett halvt år sedan förvärvade PO Söderberg & Partner AB Direct Finansiella Tjänster och Försäkringar. Strategin har sedan dess varit att ha en multipel varumärkesstrategi med två varumärken som verkar inom samma marknad men med olika identiteter och segment. Direct har framgångsrikt kunnat dra nytta av de stabsfunktioner, system och analys som finns centralt i koncernen, och har under dessa dryga två år stärkt sin position på marknaden. Nu fusionerar PO Söderberg & Partner AB de två varumärkena under det gemensamma varumärket Söderberg & Partners. Fusionen beräknas ske under slutet av året.

– Vi kan se att hela branschen står inför stora utmaningar i framtiden. Vi tror att vikten av ett starkt varumärke ökar. Därtill ökar kraven allt mer från kunder och myndigheter. För att säkerställa en ledande position behöver vi arbeta på ett enhetligt vis och då är en sammanslagning den naturliga vägen att gå, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.

Anders Bäckström, vd för Direct Finansiella Tjänster och Försäkringar, kommer att vara kvar i organisationen och ta sig an andra utmaningar inom främst livaffären.

För ytterligare information:

Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners, 08-451 50 01.

Anders Bäckström, vd Direct Finansiella Tjänster och Försäkringar, 070-231 88 44.

Louise Hagsten, marknadschef Söderberg & Partners, 08-451 50 17.

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande obundna förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter i tre affärsområden:

• Advisory
  • Services