SÖDERBERG & PARTNERS: HÖLL KALAS FÖR 200 BARN TILLSAMMANS MED ORGANISATIONEN BARN TILL ENSAMMA MAMMOR

Barnfattigdomen ökar i Sverige, drygt 250 000 barn, över 11 % av Sveriges barn, lever i fattigdom. Organisationen Barn till ensamma mammor verkar för att dessa barn ska få samma chans som alla andra. Den 11 juni höll Söderberg & Partners tillsammans med Barn till ensamma mammor barnkalas för 200 barn.

Barn till ensamma mammor, som funnits sedan 2007, arbetar för att stödja barn som lever med sin ensamstående mamma under ekonomisk eller annan utsatthet. Organisationen gör det utifrån ett hälsofrämjande perspektiv med fokus på barnens och mammornas vardagssituation.

-       Vi har strax över 700 barn som medlemmar. Det är 700 av totalt närmare 250 000 barn som lever i ekonomisk utsatthet i Sverige. Vi är ett komplement till de resurser som finns i samhället och arbetar både med konkret stöd och med att sätta lite guldkant på våra medlemmars vardag, berättar Fatima Åsard, verksamhetsansvarig för Barn till ensamma mammor.

Den 11 juni anordnade Söderberg & Partners ett barnkalas för över 200 barn på Fryshuset, tillsammans med Barn till ensamma mammor. Syftet med dagen var att ge barnen en rolig dag fylld med aktiviteter som ger dem glada minnen, det fanns korvgrillning, ansiktsmålning, fingerfärg, fotboll, hoppborg, studsmatta, magiker, ballonger, fiskdamm och uppträdde rapparen Eboi till barnens förtjusning. På plats fanns en blandning av Söderberg & Partners personal och personal från Barn till ensamma mammor.

-       När jag träffade Fatima från Barn till ensamma mammor första gången var min tanke att vi skulle skänka pengar, som vi gör till ett par andra organisationer. Men det visade sig snabbt att de behövde något annat än just pengar, nämligen engagemang. Vi är ett stort gäng på Söderberg & Partners som jobbat hårt för att få till kalaset, alla har dragit i sina kontakter för att ordna med allt från glass till magiker och rappare på scen. Det var fantastiskt roligt när den stora dagen äntligen var här och kalaset gick av stapeln, säger Louise Hagsten, marknadschef på Söderberg & Partners.

För mer information, kontakta Louise Hagsten, Söderberg & Partners på 08-451 50 17 eller Fatima Åsard, Barn till ensamma mammor på 08-691 72 20. Eller läs mer på hemsidorna: www.fryshuset.se/barntillensammamammor eller www.soderbergpartners.se .

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande obundna förmedlare av sak, liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget är verksamt inom sex affärsområden:

• Pensionsrådgivning
  • Investeringsrådgivning