SÖDERBERG & PARTNERS: TELE2 VÄLJER SÖDERBERG & PARTNERS SOM RÅDGIVARE

Söderberg & Partners är Tele2:s nya samarbetspartner för pensions- och försäkringsrådgivning till företagets 1 600 medarbetare.

Tele2 har sedan starten 1993 varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Företaget erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster.

Efter en gedigen och noggrann upphandlingsprocess inleds nu ett samarbete med Söderberg & Partners. De anställda kommer att erbjudas individuell rådgivning gällande pensioner och försäkringar. Samarbetet inleds med att befintliga pensionsplaner ses över.

–    Vi är glada och stolta över att Tele2 väljer oss som leverantör. Vi är ett stort team på Söderberg & Partners som kommer att arbeta med att erbjuda rådgivning till Tele2:s medarbetare. Jag ser fram emot vårt samarbete, säger Gustaf Rentzhog, vd på Söderberg & Partners.

För ytterligare information:
Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners tfn 08-451 50 01.
Louise Hagsten, marknadschef Söderberg & Partners, tfn 08-451 50 17.

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter i tre affärsområden:
•    Advisory
•    Services