Söderberg & Partners har branschens nöjdaste kunder för tredje året i rad

I Svenskt Kvalitetsindex (SKI) senaste undersökning om förmedlarbranschen kommer Söderberg & Partners ut som den aktör med mest nöjda kunder, för tredje året i rad. Trenden att förmedlarna har betydligt högre nöjdhet än producenterna håller även den i sig.

I undersökningen som offentliggjordes den 12 november kan man se att förtroendet för försäkringsbranschen ser bättre ut än tidigare år. Även förmedlarbranschen som helhet höjer sig från förra året och fortsätter skapa tydliga mervärden för kunderna, där proaktivitet och fristående står i fokus. Söderberg & Partners är den aktör med högst kundnöjdhet för tredje året i rad, det gäller såväl om man jämför med andra förmedlare som med försäkringsbolagen.

- Det absolut viktigaste för oss är att vi har branschens nöjdaste kunder inom alla segment, det är ett beständigt mål. Det är såklart oerhört glädjande att se att det ger resultat. Men vi är aldrig nöjda och vet att vi hela tiden måste bli ännu bättre. Det handlar om ständig utveckling, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners låter varje år ett externt företag (3S) utföra ytterligare en kundundersökning, den går mer djuplodat in på behovet hos kunden. Även där ser företaget att alla mätetal pekar åt rätt håll. T.ex. rekommenderar hela 97 % av kunderna Söderberg & Partners till vänner och bekanta.

- Vi kan i mätningar se att även våra medarbetare är väldigt nöjda, jag är övertygad om att det går hand i hand med hur nöjda kunderna är. Att arbeta med företagskultur och kundfokus i alla led i företaget ger fina resultat, säger Louise Hagsten, marknadschef på Söderberg & Partners.

Läs mer om SKI och undersökingen här: http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/insurance/ski_press_forsakring_14.pdf

Louise Hagsten, marknadschef
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se