Söderberg & Partners väljer Chartis för sin vd- och styrelseansvarsförsäkringsportfölj

Söderberg & Partners och Chartis Europe S.A. meddelar idag att ett samarbete avseende vd- och styrelseansvarsförsäkring har inletts.

Söderberg & Partners har genomfört en upphandling av sin portfölj för vd- och styrelseansvarsförsäkring. Portföljen hanteras genom Söderberg & Partners kundsystem Optimum och möjliggör ett brett försäkringsskydd till ett konkurrenskraftigt pris.
-       För Chartis innebär samarbetet en möjlighet att ytterligare bredda distributionen av vd- och styrelseansvarsförsäkring till små och medelstora kunder – ett segment där vi ser en stor tillväxt idag, säger Mattias Fritz, Financial Lines Manager på Chartis.

Söderberg & Partners kommer genom samarbetet att kunna erbjuda sina små och medelstora kunder en vd- och styrelseansvarsförsäkring med marknadsledande villkor.
-       Våra analyser av försäkringsvillkor inom området har visat betydande brister i de villkor som mindre företag normalt erbjuds. Därför har det varit viktigt för oss att hitta en lösning där våra mindre kunder får tillgång till samma goda försäkringsskydd som våra större kunder har möjlighet att få. Chartis har en stark produkt i grunden som vi förbättrat ytterligare i gemensamma förhandlingar och vi är mycket nöjda med utfallet. Den första återkoppling vi fått från våra kunder tyder på att produkten uppskattas och fyller ett tydligt behov, sägerDavid Strömberg, affärsutvecklare på Söderberg & Partners och ansvarig för upphandlingen.

-       Vår gemensamma ambition är att leverera marknadens bästa vd- och styrelseansvarsförsäkring för små och medelstora företag, och samtidigt ge bästa möjliga service till våra kunder. Chartis har mycket stor erfarenhet av skadehantering inom området och Söderberg & Partners har i Optimum infört ett arbetsflöde som möjliggör korta ledtider och säkerställer en hög servicenivå. Att vi kan göra detta tillsammans gör det hela än mer givande för våra gemensamma kunder, avslutar Mattias Fritz.

För ytterligare information:
David Strömberg, Affärsutvecklare Söderberg & Partners, tfn 08-451 50 95
Mattias Fritz, Financial Lines Manager Chartis Europe S.A. , tfn 08-506 920 13

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande obundna förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter i tre affärsområden:

• Advisory
  • Services
  • Asset Management

Om Chartis
Chartis är en världsledande organisation inom sakförsäkringar som tillhandahåller tjänster åt mer än 40 miljoner kunder i över 160 länder och stater. Med en 90-årig historia, branschens mest omfattande urval av produkter och tjänster, gedigen skaderegleringsexpertis samt finansiell styrka erbjuder Chartis sina företags- och privatkunder en trygg hantering av sina risker.