Sodexo bjuder hemlösa på jullunch

Den 22 december bjuder vi på jullunch på Stadsmissionens daghärbärge Klaragården i Stockholm, en fristad för hemlösa och utsatta kvinnor. Sodexo bjuder på mat, dryck och serverar på plats så att Stadsmissionens personal får tid att umgås med sina gäster.

- I samband med julhelgen stödjer vi ett antal aktiviteter på olika orter i Sverige. I stället för att ge julklappar till våra medarbetare, kunder och andra intressenter skänker vi mat och bidrar med det vi är bra på – att ge service med omtanke, säger Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör på Sodexo.

Jullunchen är en del i vårt globala projekt STOP Hunger som startades av medarbetare i USA för 10 år sedan. Sedan dess har Sodexo internationellt serverat miljontals måltider till behövande runt om i världen.

Vi bjuder även på julmåltider i samarbete med Stadsmissionerna i Malmö och Göteborg. Vi stödjer föreningen Verdandi i Gävle och deras alternativa julfirande med julbord på både julafton och juldagen och bidrar med julmåltider till Hela Människan RIA Center i Jönköping.

Det senaste året har Sodexo levererat cirka 200 subventionerade måltider om dagen till två daghärbärgen som drivs av Stockholms Stadsmission. Målet är att utveckla samarbetet på alla orter i Sverige där Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner har verksamhet samt att på andra orter hitta bra sätt att stödja organisationer.

För mer information kontakta:
Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo
Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens  - och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 5,7 miljarder kronor. Besök oss gärna på www.sodexo.se.