Eva Färnstrand ny chef

Eva Färnstrand ny chef på Södra Cell Mönsterås Eva Färnstrand blir ny platschef på Södra Cells massabruk i Mönsterås. Hon är i dag verkställande direktör för Tidningstryckarna i Stockholm och räknar med att tillträda sin nya befattning vid Södra Cell Mönsterås i juni. - En mycket stimulerande uppgift. Jag är ju pappers- och massamänniska från grunden och det ska bli roligt att komma tillbaka till fabriksmiljön. Dessutom har jag som styrelseledamot i tre år kunnat följa Södra Cells utveckling på mycket nära håll och är väl förtrogen med företaget, säger den nya platschefen. Eva Färnstrand, 51, är sedan 1997 vd för Tidningstryckarna i Stockholm, ett tryckeriföretag som bland annat producerar Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Metro. Dessförinnan hade hon som utbildad kemiingenjör en lång karriär inom massa- och pappersindustrin, både på marknadssidan och inom produktionen. Hon var under en period teknisk chef för SCA:s massafabrik i Östrand. - Södra Cell har en stark ställning på marknaden som en kvalitetsinriktad massatillverkare med stor kompetens inom fabrikerna. Vad jag kan tillföra är bland annat erfarenheter från ett kundperspektiv som ju blir mer och mer intressant att väga samman med de rent industriella frågorna. Södra Cell Mönsterås är ett av världens största massabruk för långfiber med en årlig produktion på 750 000 ton. Bruket sysselsätter cirka 500 anställda och ingår i Södraägda Södra Cell med en total årlig produktion på 2 miljoner ton pappersmassa. Upplysningar: Leif Brodén, vd Södra Cell, 070-558 94 26 Ulf Gunnarsson, informationschef Södra Cell, 070-546 34 06 Digitalt foto kan mejlas - kontakta Södras informationsstab, 0470-89 468 eller 0470-894 66. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00320/wkr0002.pdf